Другая частка КАТЭХІЗІСУ пра веру
Частка пра веру
4.1. Распавёў ты напачатку гэтай размовы, што чатыры ёсьць часткі навукі хрысьціянскай...
4.2. Колькі ёсьць спосабаў веры?
4.3. Што такое апраўданьне?
4.4. Якога ж лякарства ён патрабаваў?
4.5. Ці ўсім Хрыстос дабраславенства заслужыў?
4.6. Цi досыць, калi будзеш мець веру ў сэрцы?
4.7. Як мае хрысьціянін у Бога верыць і веру вызнаваць?
4.8. Што называеш Божым Словам?
4.9. Як гэта можа быць: ня ўсе ж пісьменныя ды і ня здолее чалавек так шмат запомніць?
4.10. Хто напісаў «Вызнаньне, або Сымбаль веры»?
4.11. Гавары Апостальскае вызнаньне веры.
4.12. Гавары вызнаньне веры сабору Нікейскага.
4.13. Дзеля чаго гэты «Сымбаль» не згаджаецца з «Сымбалем» Апостальскім?
4.14. Скажы мне: ці належала тым сьвятым епіскапам далучаць штосьці да навукі сьвятых Апосталаў?
4.15. Дзеля чаго вызнаньне веры завецца «Сымбаль», што гэта за слова?
4.16. Дзеля чаго хрысьціяне называюць вызнаньне сваёй веры «Пароль»?
4.17. На колькі частак падзяляецца «Пароль, або Вызнаньне хрысьціянскай веры»?
4.18. Гавары першую частку хрысьціянскага «Паролю».
4.19. Дзеля чаго ты кажаш: «Веру ў адзінага Бога», а ня проста: «Веру, што ёсьць Бог адзіны?»
4.20. Дзеля чаго называеш Бога Айцом?
4.21. Дзеля чаго ты завеш Яго Ўсемагутным?
4.22. Дзеля чаго далучаеш словы: «Творцу неба і зямлі»?
4.23. Дзеля чаго толькі неба і зямлю ўзгадваеш, Бог жа ня толькі неба ды зямлю стварыў, але і ўсе іншыя рэчы?
4.24. Ці толькі на той час Ён аб’явіў Сваю дабрыню і моц, калі стварыў сьвет, ці таксама і зараз аб’яўляе?
4.25. Сказаў ты, што Бог усім валадарыць, няўжо і бесы, і бязбожнікі дзейнічаюць паводле Божай волі?
4.26. Які нам здабытак ведаць, што Бог валадарыць над благімi людзьмi ды шатанам?
4.27. Гавары другую частку хрысьцiянскага «Паролю».
4.28. Чаму вучыць нас гэтая частка?
4.29. Дзеля чаго ты завеш Сына Божага «Iсус»?
4.30. Як разумець гэтае iмя, што значыць слова «Iсус»?
4.31. Зноў жа, i тое мне скажы, чаму Сын Божы названы Хрыстос?
4.32 Якiм маслам або алiваю памазаны Госпад?
4.33. Якое ж Валадарства Сына Божага?
4.34. Зноў жа, пра сьвятарства Хрыста што ты мяркуеш?
4.35. Ці толькі ў той час Хрыстос быў сьвятаром, калі на крыжы ахвяраваў Сябе Богу за нашыя грахі?
4.36. Якім звычаем Хрыстос – сьвятар навечна?
4.37. Дзеля чаго ў хрысьціянскім вызнаньні мы называем Хрыста адзінародным Божым Сынам?
4.38. Дзеля чаго далучаны словы: «І празь Яго ўсё сталася»?
4.39. Скажы мне, дзеля чаго такая велічная асоба – Сам Сын Божы – прыняў наш чалавечы выгляд і стаўся чалавекам?
4.40. Хіба нельга было Богу іншым чынам чалавека збавіць?
4.41. Чаму іншым звычаем Хрыстос пачаўся ў дзявочым улоньні?
4.42. Дзеля чаго «Вызнаньне» ўзгадвае ўцелаўленьне Сына Божага, а потым, мінаючы Ягонае жыцьцё на зямлі, кажа пра ўкрыжаваньне?
4.43. Дзеля чаго ўзгаданы Понці Пілат?
4.44. Распавядзі мне пра гэта падрабязьней.
4.45. Дык жа Пілат перад Ім засьведчыў, што не знайшоў у Ім аніякай віны.
4.46. Дзеля чаго Госпад выбраў Сабе сьмерць на крыжы?
4.47. Дзеля чаго ў «Вызнаньні» Нікейскім не ўзгадваецца, што Хрыстос памёр, але гаворыцца: «ўкрыжаваны, пакутаваў і пахаваны»?
4.48. Які нам здабытак з таго, што Сын Божы памёр?
4.49. Што такое пекла?
4.50. Пра зыходжаньне Хрыста ў пекла Сьвятое Пісьмо нідзе ня ўзгадвае?
4.51. Як жа належыць мне ставiцца да гэтага слова ў «Апостальскiм вызнаньнi»: ці патрэбна яно цi не?
4.52. Як жа Хрыстос у пекла зыйшоў, або што азначае «зыйсьцi ў пекла»?
4.53.Растлумач мне прычыну гэтага гневу Божага: дзеля чаго Хрыстос яго зьведаў?
4.54. Калі Хрыстос як цяпер, так i тады быў ня толькi чалавекам, але i Богам, то як на Яго маглі прыйсьці тыя страхі?
4.55. Пакiнуўшы гэта, вернемся да тлумачэньня iншага слова.
4.56. Дзеля чаго не адразу, але толькi на трэцi дзень Хрыстос уваскрос з памерлых?
4.57. Якія здабыткі прынесла ўваскрасеньне Хрыста?
4.58. Пра што потым «Пароль, або Вызнаньне веры» кажа?
4.59. Што пра тое ўзьнясеньне мяркуеш: хіба пасьля ўзыходжаньня Хрыста на неба Яго ўжо тут, на зямлi, няма?
4.60. Дык ужо няма пасярод нас Госпада нашага?
4.61. Што нам за здабытак з узьнясеньня Хрыста?
4.62. Як разумець тое, што мы потым вызнаём: «І сядзiць праваруч Айца»? Што гэта за правіца ў Бога і дзе гэта Хрыстос сядзiць?
4.63. Дзеля чаго «Вызнаньне» так проста пра Хрыста ня кажа, што Ён – Госпад i Бог усякага стварэньня?
4.64. Калi суд Хрыстовы будзе пасьля канцу сьвету, хто ж тады будзе жывы?
4.65. Як жа споўнiцца тады тое Слова, што пастаноўлена кожнаму чалавеку памерці?
4.66. Якi нам той дзень будзе: страшны цi радасны?
4.67. Як маем на гэты дзень чакаць?
4.68. Пра што кажа трэцяя частка «Вызнаньня веры»?
4.69. Гавары, як мы вызнаём Духа Сьвятога.
4.70. Ці можа Пісьмо Сьвятое паказаць, што Дух Сьвяты ёсьць Богам праўдзівым?
4.71. Якімі Пісаньнямі гэта давялі?
4.72. Дзеля чаго мы вызнаём, што Дух Сьвяты – жыватворца?
4.73. Дзеля сьмерці Сына Божага маем жыцьцё, але Дух Сьвяты дае нам жыцьцё. Як мушу гэта разумець?
4.74. Гавары чацьвёртую частку вызнаньня веры.
4.75. Што такое царква?
4.76. У якім мейсцы ёсьць сьвятая царква?
4.77. Мы, людзі, ня можам бачыць веру, а значыць, ня можам ведаць, каму Бог прадугледзеў збаўленьне або жыцьцё вечнае?
4.78. Паводле чаго можна пазнаць праўдзівую царкву Хрыстову?
4.79. Але дзеля чаго ня кажаш проста: «Веру пра адзіную сьвятую паўсюдную і апостальскую царкву»?
4.80. Дзеля чаго мы вызнаём толькі адзіную царкву?
4.81. Калі царква, як ты сказаў, гэта супольнасьць або збор людзей, то дзеля чаго называеш яе сьвятою?
4.82. Дзеля чаго царква названа паўсюднай?
4.83. Зноў жа, дзеля чаго яна названая апостальскай?
4.84. Ці патрэбна нам вызнаваць адзіную царкву?
4.85. Што потым вызнаём у «Сымбалі»?
4.86. Чаму дзеля адпушчэньня грахоў патрэбны хрост?
4.87. Як гэта маем разумець: значыць, дзеля чаго або якім звычаем Бог прабачае нам грахі?
4.88. Хіба ані міласьціну даваць ня трэба, ані посьціць?
4.89. Кажы далей вызнаньне веры.
4.90. Дзеля чаго гэтыя словы далучаны да «Сымбалю»?
4.91. Ці ўваскрэснуць зь мёртвых і благія, і добрыя?
4.92. Чаму ж Давід напісаў: «Таму і не ўваскрэснуць бязбожныя на суд ды грэшнікі на раду праведных»? (Пс. 1: 5)
4.93. Хіба ж ёсьць розьніца паміж добрымі ды благімі, калі ўсе ўвас-крэснуць?
4.94. Аднак тут, у «Сымбалі», сказана толькі пра вечнае жыцьцё будучага веку, а не пра пакуты грэшнікаў.
Канец другой часткі